tisdag 9 augusti 2011

Familjen växer...

När jag kom till min familj var jag ensam herre på täppan, men så plötsligt efter ungefär en månad dök Missan upp från ingenstans. En kväll i december när jag och matte var ute på promenad så stod bara Missan där på vägen. Jag gick fram till henne och nosade på henne. Hon verkade inte alls vara rädd. Matte klappade henne lite och sedan följde hon efter oss hem. Hon fick naturligtvis inte komma in, men hon försvann inte utan satt utanför huset i flera dagar i kylan. Till slut tog ju lillmatte och matte in henne i värmen och sedan var det ju kört, inte ville hon flytta någon annanstans sedan inte! Matte frågade runt och satte upp lappar om någon saknade en katt, men ingen hörde av sig, så sedan dess har Missan bott hos oss. Vi kommer ganska bra överens, så det är lugnt, men som sagt - sedan fick hon ju ungar också... men det är en annan historia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar